Main menu

Madonna in brons en albast

Vandaag moest ik wat foto's maken voor een artikel. Even geleden heb ik een madonnaportret afgerond in brons wat ik eerst in albast heb gemaakt. Het leek me mooi om ze bij elkaar te fotograferen. Bijzonder om te zien dat beide portretten elkaar versterken en alleen door het materiaal zo verschillend zijn.

Dubbelportret

Ik ben ook bezig met een dubbelportret in marmer. Een portret is in de basis klaar. Nu torso no 3 bijna klaar is heb ik weer tijd om met het tweede portret verder te gaan. Ik was daar al wel mee begonnen maar dat heeft een tijdje stil gelegen. Ook hier is de Madonna de inspriratiebron. Hieronder een foto van het eerste portret, het tweede portret komt er schuin boven.

 

 

 

Torso no 3

Torso no 3 is bijna klaar. Het wordt een mooi stukje werk. Ik ben nu nog veel aan het schuren en ik probeer het oppervlak en de lijn strak te krijgen. Nog een week of wat en dan is het beeld klaar en kan deze op een sokkel. Dat geldt ook voor de andere twee torso's. Dus opzoek naar drie mooie stukken Amerikaans notenhout.

 

 

Misschien ook nog wel leuk om te laten zien is een werkfoto van torso no 2. Ik heb deze blog een tijd niet bijgehouden maar ben natuurlijk wel doorgegaan met het maken van beelden. Nu dus een serie van 3 torso's en mijn idee is om er nog wel een paar bij te maken in deze stijl.

 

Torso no 1

Een korte update van de torso waar ik mee bezig ben. Ik heb het beeld afgeslankt, waardoor de verhoudingen duidelijk beter zijn geworden. Ook veel schuur- en raspwerk gedaan. Het marmer is prachtig. Zoals het er nu uitziet geen scheuren en de kleur is bijna wit. Het einde komt in zicht. Ik ben inmiddels bezig met de onderzijde, is erg belangrijk.

Wat leuk is, is om terug te kijken naar foto's uit december en deze te vergelijken met hoe het beeld nu is.

 

Torso no 1

Er zijn een paar maanden voorbij en ben weer een stukje verder met de torso. Er komt meer karakter in het beeld en de vormdetails worden duidelijker. Ik moet nog een hoop werk verzetten in het onderste gedeelte van het beeld. Dat is nog te massief en hangt er nog een beetje bij. De bedoeling is dat het een deel van het lichaam is maar als je er een snelle blik over  laat gaan lijkt het een volledig figuur, alsof het een oude dame is. Niet de bedoeling natuurlijk.

 

 

 

Madonna

Ik heb het Madonna-portret in albast klaar. Het portret balanceert op een sokkel van eikenhout waarbij de kleur van het albast prachtig overloopt in de de kleur van het eikenhout.

Even wist ik niet of het wel een goed portret zou worden vanwege de witte vlek precies op haar linkeroog. Echter op deze wijze opgesteld, speelt dat geen rol. Kortom, ben er wel content mee :-)